Descripció de l'activitat

El litoral i les fonts d’Argentona

El castell de Burriac és un dels monuments més emblemàtics del Maresme, des d’on podrem veure magnífiques vistes del litoral català i el seu relleu. També visitarem algunes de les fonts d’aigua mineral d’Argentona, vila molt coneguda a la comarca per aquest recurs.

Ítems principals: Ocupació urbanística del litoral català. Els torrents del Maresme.
Ítems complementaris: Espais protegits de Catalunya. Parc de la Serralada Litoral. Flora i fauna del litoral. L’aigua a Catalunya. Les fonts.

Assignatures relacionades: CN, TEC, SOC, EViP, EF

PODEM ADAPTAR ELS CONTINGUTS A LES VOSTRES NECESSITATS O REDUIR ELS CONTINGUTS PER FER-LA MÉS LÚDICA

Objectiu principal: Observar el litoral català en una de les zones més poblades de Catalunya i la ocupació del territori.

PUNT D’INICI: Àrea de lleure de la Font Picant (Argentona)

ADREÇAT A: Primària, ESO, BAT, CFGM, CFGS.

TEMPORADA: tot l’any

HORARI: tot el dia (acordat amb els mestres)

MATERIAL PERSONAL: calçat esportiu i/o de muntanya, motxilla, cantimplora, roba d’abric i dinar.

Metodologia: Descoberta de les fonts del municipi i visualització de l’ocupació urbanística del litoral català. Explicacions verbals amb el suport d’un dossier en paper prèviament preparat. El dossier pot contenir activitats per a realitzar in situ. Participació de l’alumnat en el debat dels principals aspectes tractats.

Observacions: És interessant fer notar als alumnes la intensa ocupació urbanística del litoral, amb el que veuran i amb xifres. També és interessant mostrar el relleu característic de la serralada litoral i l’existència de rieres amb règim torrencial.

Voleu saber encara més

Demanan’s més informació